پشتیبانی و نگهداری شبکه

پشتیبانی و نگهداری شبکه

پشتیبانی و نگهداری شبکه

پشتیبانی و نگهداری شبکه ،در بخش کاری پشتیبانی شبکه و سیستم‌‌‌‌‌‌‌‌ها، افراد با تخصص‌های مختلف مانند متخصص پشتیبانی زیر ساخت شبکه، متخصص پشتیبانی اکتیو شبکه و یا متخصص پشتیبانی سخت افزار و سرور وجود دارد. هر کدام از این افراد نیز دارای حقوق و مزایای متفاوتی بوده و بار هزینه ای نیز بر دوش سازمان می‌گذارد. 

اما در کسب و کارهای کوچک و متوسط، یعنی کسب و کارهایی که در مسیر رشد هستند، جمع آوری تیم کاری به روش فوق هم امری غیر ضروری بوده و هم هزینه این کار برای اینگونه کسب و کارها زیاد و مقرون بصرفه نمی‌باشد.

با این حال و با گسترش سیستم‌های مختلف نرم افزاری و پیچیدگی‌هایی که در فضای رقابتی امروز تجارت وجود دارد، وجود یک تیم فنی برای پشتیبانی‌شبکه و پشتیبانی و نگهداری سرورها امری ضروری و اجتناب ناپذیر می‌باشد. 

اینگونه از سازمان‌های کوچک باید به دنبال راهکاری باشند تا علاوه بر پرداخت هزینه نسبتاً کم بتوانند امور روزمره مربوط به بحث پشتیبانی و نگهداری شبکه خود را نیز انجام دهند.

بخش پشتیبانی شبکه

مسئول شبکه می‌بایست با استفاده از فرایندهای خاص و ابزارهای و تکنیک‌های تخصصی از بروز مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری در همه تجهیزات IT پیشگیری کرده و یا در صورت بروز مشکل در یکی از این سیستم‌ها بتواند در کمترین زمان و با کمترین هزینه اقدام به رفع مشکل نماید. 

مهم‌ترین وظیفه پشتیبانی‌شبکه ایجاد سپر دفاعی برای کسب و کارها در مقابل خطرات مختلف سخت افزاری و نرم افزاری مانند ویروس ها، بد افزارها و سایر موارد می‌باشد.

خدمات پشتیبانی شبکه مرکز پشتیبانی افق آبی به سه روش کلی ارائه می‌گردد که هر کدام از این روش‌ها متناسب با کسب و کارهای مختلف ممکن است استفاده شود:

پشتیبانی شبکه موردی:

پس از انعقاد قرارداد، کارشناسان ما به محل کارفرما مراجعه نموده و اقدام به رفع مشکلات موجود و اعلام شده می‌نمایند.

 پس از پایان سرویس، خدمات پشتیبانی  صرفا بصورت تلفنی و خدمات راه دور بصورت رایگان و به مدت محدود انجام می‌گردد.

 هزینه این خدمات طی فاکتور جداگانه‌ای به کارفرما ارائه می‌گردد.

پشتیبانی شبکه دوره ای:

ارائه خدمات پشتیبانی شبکه بیشتر برای کسب و کارهای متوسط که بین ۱۰ تا ۵۰ سیستم دارند مناسب است.

 پس از انعقاد قرارداد پشتیبانی‌شبکه، در صورت بروز هر گونه مشکل ابتدا کارشناسان ما بصورت تلفنی و یا با ابزارهای پشتیبانی راه دور اقدام به حل مشکل می‌کنند و درصورت عدم موفقیت بلافاصله به محل مراجعه و اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

 همچنین کارشناسان بصورت دوره ای چندین بار (طبق توافق) در محل کارفرما حضور داشته و سرویس‌های دوره ای را انجام می‌دهند. هزینه‌های این روش بصورت ماهیانه می باشد.

پشتیبانی بصورت استقرار کارشناس:

همانند پشتیبانی بصورت دوره‌ای می‌باشد اما در این نوع خدمات کارشناس مجموعه می‌بایست طبق توافق اولیه چندین روز در هفته را در محل کارفرما حضور داشته باشد تا در صورت بروز هرگونه مشکل نسبت به رفع آن اقدام نماید. 

در مواقعی که کارشناس در محل کارفرما حضورر ندارد سرویس بصورت ریموت و تلفنی ارائه می‌گردد.

خدمات پشتیبانی افق آبی

  • پشتیبانی از کامپیوترها، سرورها، تجهیزات شبکه، تجهیزات اداری، دوربین های مداربسته و …
  • کنترل، بررسی و  مراقبت از سرورها از لحاظ سخت افزاری و تست قطعات
  • بکاپ‌گیری از اطلاعات شبکه و سرورها
  • پشتیبانی Online و تلفنی در طول روز
  • حل مشکلات به وجود آمده و اضطراری در سریع ترین زمان ممکن
  • مراجعه حضوری در محل شرکت جهت پشتیبانی و رفع مشکلات به وجود آمده در شبکه و سیستم‌ها
  • آنالیز و کنترل شبکه جهت پیشگیری از وقوع مشکلات و ایرادات احتمالی
  • آنالیز و بررسی وضعیت شبکه، سرورها، سرویس‌ها و نرم افزارهای شبکه و …
  • ارائه گزارشات دوره ای از وضعیت شبکه و موارد مورد نیاز سازمان‌ها و شرکت‌ها
  • مستندسازی از تجهیزات سخت افزاری شبکه، سرورها، سرویس‌ها، کانفیگ‌های انجام شده بر روی سخت افزارها، توپولوژی شبکه، سیستم‌های کامپیوتری و …
پیمایش به بالا